Valban gz a msols? 2018.08.23. 11:10, TamuraYui
Mint ahogyan azt mr tudhatjtok, a cosplay mellett a msik szeretett hobbim a rajzols, leginkbb anime karakterek tmjban. ( Rszben emiatt is vlasztottam azt az egyetemet, amit, de errl majd egy ksbbi posztban szvesen rok, ha rekel titeket. )
Azonban sajnos rengeteg embernl ltom azt, hogy "a rajzok msolsa kili az ember sszes kreativitst, s semmi egyedi nem lesz benne, csupn ms munkjnak gymlcse."
Ezzel viszont nem teljesen rtek egyet, hiszen -jobb esetben- a msols kzben kialakul az ember egyni stlusa. (Akr rajzrl, akr cosplayrl, sminkrl vagy ltzkdsi stlusrl beszlnk, ez szerintem az letben mindenhol jelen van.)
Szemly szerint azt az elvet vallom, hogy kezdetben az ember tanuljon meg rendesen msolni egy adott kp alapjn, mieltt elkezdi a maga kis stlust kialaktani.
De vajon mirt is van erre szksg?
1, A kezed "emlkezni" fog a mozdulatokra.
- Hogyha lemsolsz egy adott pzt vagy belltst, arra az izmaid emlkezni fognak, s knnyebben fog menni a ksbbiekben, valamint egy id utn kpes leszel tbb kpen szerepl mozdulatot vegyteni a rajzodban. rtem ez alatt, hogy pldnak okrt adott egy kzmozdulat, valamint egy teljesen kln ll kpen adott egy bells, te pedig ezt a kettt vegyted olyan stlusban, hogy azok tkletesen passzoljanak egymshoz.
2, A ksbbiekben jobban be fogod tudni hatrolni az arnyokat.
- A msolt pzok segtenek megtartani a megfelel arnyokat, ezzel megakadlyozva azt, hogy a rajzolt karakternek esetleg ne legyen hsosabb az egyik karja/lba, ameddig a msik egy gyufaszllal egyenl. (Persze csak ha valaki nem direkt szeretne egy ilyen karaktert megalkotni.) Nincs abban semmi, ha egy megadott kpet - legyen az egy kivitelezett alkots, esetleg base - nztek referenciaknt, hogy meg tudjtok tartani a megfelel arnyt egszen addig, ameddig a kezetek magatoktl r nem ll a dologra. Elrulom nektek, hogy n is ezzel a technikval dolgozom, ha a sajt karaktereim megalkotsn gykdm. A felvzolt bellst termszetesen alakthatod a sajt zlsed s stlusod szerint, ez csupn egy alapknt szolgl, mely szerint meg tudod akadlyozni a slyos arnybeli klnbsgeket.
Egyszval nem ktelez egy az egyben lemsolni egy eld rakott kpet, de ajnlott, hiszen rengeteget segthet a fejldsben. Ha pedig teljes egszben lemsolod sem jelenti azt, hogy te most elvesztetted minden kreativitsod, s nincs a rajzban semmi egyedi, hisz mg ez utn is tehetsz bele a szemlyisgednek megfelel dolgokat.
Nlam pldul ez abban fejlik ki, hogy csupn a vonalazs sorn van elttem az adott referencinak hasznlatos kp, majd amikor kitrek a sznezsre, prblom a fejemben ltott kp alapjn megcsinlni azt. Ennek kvetkeztben egy olyan ksz mvet kapok, ami br vonalaiban hasonlt az eredeti alkotsra, azonban ha a kettt egyms mell helyezzk mondanivaljukban teljesen eltrek. ( Persze ezt befolysolhatja az egyn hangulata is.)
Termszetesen nekem is vannak olyan mveim, amelyeket csupn egy base alapjn alkottam,esetleg egy meglv kpet teljesen a sajt stlusomra alaktottam. Ezek persze nem teljesen a kedvenceim, azonban dolgozok rajta s fejlesztgetem, hogy egy nap taln az n nevem is szerepeljen a nagyok kztt.
Valamint szmomra az egy nagyon rdekes tny, hogy rengetegen hoztk mr a tudomsomra, hogy a rajzaimon szereplk tbbsge a kislnyos rtatlansgot tkrzi, amely lassan mr a vdjegyemm vlik, hisz mg akkor is ezt vlik felfedezni, amikor az adott rajzot a "dark" kategriba kvnom sorolni, ahogyan az az adott referencia kpen is lthat.
sszessgben pedig:
A msols egszen addig nem bn, ameddig az alkot a sajt fejldse rdekben teszi, s publikls sorn feltnteti az eredeti alkott s/vagy (ha az alkot kiltt nem is ismeri) az adott rajzhoz hasznlt kpet.
Ha szeretntek mg rajz tmban bejegyzseket ltni, rjtok meg egy kommentben. ^^
|